Spirtueel ontwikkelen

  Spirtueel ontwikkelen

Algemene voorwaarden

ALGEMEEN


Artikel 1: definities

In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:

1.1. Centrum Jasmijn: gevestigd en kantoorhoudende te 5017 CK Tilburg aan het adres Gondelstraat 2, ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer 52018970, hierna te noemen CJ;

1.2. Klant: iedere natuurlijke – of rechtspersoon die bij CJ een bestelling voor workshops, opleidingen en cursussen op het gebied van spiritualiteit, Reiki, welzijn en balans in de ruimste zin des woords bij CJ plaatst en/of deelneemt;

1.3. Overeenkomst: de verbintenis tussen CJ en Klant volgens welke zaken, diensten en/of een cursus, al dan niet inde vorm van een abonnement, worden geleverd door CJ aan voor Klant.

1.4 Abonnement: duurovereenkomst die een klant sluit met CJ voor deelname aan een cursus en/of opleiding met een bepaalde duur, al dan niet in combinatie met levering van en/of toegang tot online lesmateriaal.


Artikel 2: toepasselijkheid

2.1. Deze voorwaarden gelden, met uitsluiting van eventuele andere algemene voorwaarden, voor iedere aanbieding, bestelling en iedere overeenkomst tussen CJ en Klant, waarop CJ deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard.

2.2. Door het plaatsen van een bestelling bij CJ gaat Klant uitdrukkelijk akkoord met de toepasselijkheid en de inhoud van deze algemene voorwaarden. Eventuele afwijkingen van hetgeen in deze algemene voorwaarden wordt bepaald zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen.

2.3. Indien een of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden nietig zijn of vernietigd worden, blijven de overige bepalingen volledig van toepassing. CJ en Klant zullen alsdan in overleg treden teneinde nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige c.q. vernietigbare bepalingen overeen te komen, waarbij voor zoveel mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling(en) in acht moet worden genomen.

2.4. Alle rechten en aanspraken die in deze algemene voorwaarden en in eventuele nadere overeenkomsten worden bedongen ten behoeve van CJ gelden ook ten behoeve van eventueel door CJ ingeschakelde tussenpersonen en andere derden.


Artikel 3: tot stand komen overeenkomst

3.1. Alle aanbiedingen van CJ zijn vrijblijvend en hebben tenzij anders aangegeven een termijn van 14 dagen. CJ heeft het recht om prijzen te wijzigen, in het bijzonder doch niet uitsluitend wanneer dat op grond van (wettelijke) voorschriften noodzakelijk is, of wanneer de inkoopkosten van CJ gestegen zijn.

3.2. Een overeenkomst komt pas tot stand als CJ de bestelling van Klant heeft geaccepteerd en bevestigd. CJ heeft het recht bestellingen te weigeren of bijzondere voorwaarden aan de levering te verbinden. Als de bestelling van Klant door CJ niet wordt geaccepteerd, krijgt Klant daar binnen vijf (5) werkdagen na ontvangst van de bestelling bericht van.

 

Artikel 4: aanbiedingen en prijzen

4.1. De vermelde prijzen voor de aangeboden goederen zijn in euro’s, inclusief btw en exclusief handlings- en verzendkosten, eventuele belastingen of andere heffingen, tenzij anders vermeld of schriftelijk overeengekomen.

4.2. Als de prijzen van de aangeboden abonnementen met meer dan 10% stijgen in de periode tussen het moment dat Klant bestelt en de levering van de bestelling door CJ, heeft Klant het recht de bestelling te annuleren dan wel de overeenkomst te ontbinden binnen vijf (5) werkdagen na mededeling van de prijsverhoging door CJ. Ontvangt CJ binnen deze termijn van vijf (5) werkdagen geen bericht van Klant, dan wordt Klant geacht in te stemmen met de prijsverhoging.

4.3. Alle opgaven door CJ van prijzen, specificaties en of andere aanduidingen van goederen en of diensten op haar website worden steeds met zorgvuldigheid gedaan. CJ kan echter niet instaan voor de juistheid van deze gegevens of voor het feit dat zich afwijkingen hiervan kunnen voordoen. CJ is niet gebonden aan overeenkomsten die zijn aangegaan op basis van op haar website voorkomende onjuiste informatie en heeft dan ook het recht bestellingen terzake te weigeren en/of terzake aangegane overeenkomsten te vernietigen c.q. te ontbinden.


Artikel 5: monsters en modellen

5.1. Is aan Klant een monster of model getoond of verstrekt, dan wordt het vermoed slechts als aanduiding te zijn verstrekt, tenzij uitdrukkelijk wordt overeengekomen dat de te leveren goederen daarmee exact zullen overeenstemmen.

5.2. Afgebeelde kleuren in de webshop van CJ kunnen afwijken van de werkelijke kleuren. De kleurechtheid van de goederen op de webshop zijn afhankelijk van de instelling van de monitor van Klant en grafische kaart. Klant kan derhalve geen rechten ontlenen aan de weergegeven kleuren in de webshop.


Artikel 6: leveringen

6.1. Levering geschiedt op het door Klant afgegeven adres door toezending van de goederen aan Klant.

6.2. CJ is eerst gehouden om voor levering op de door Klant aangeven wijze over te gaan zodra Klant het verschuldigde bedrag volledig aan CJ heeft voldaan.

6.3. Op het moment van levering gaat het risico terzake van de afgeleverde goederen over op Klant.

6.4. Indien Klant de door hem bestelde goederen niet of niet tijdig op de overeengekomen plaats en tijd van levering afneemt, is de Klant zonder ingebrekestelling in verzuim. CJ is in dat geval gerechtigd de goederen voor rekening en risico van Klant op te slaan of de overeenkomst met Klant te ontbinden, zulks onverminderd het recht van CJ op het vorderen van volledige schadevergoeding.


Artikel 7: levertijden

7.1. De op de website van CJ vermelde levertijden zijn indicatief. Klant ontvangt de bestelling bestelling met bekwame spoed en uiterlijk binnen (30) werkdagen na het tot stand komen van de overeenkomst, tenzij door CJ anders wordt aangegeven. In dat laatste geval ontvangt Klant hier tijdig bericht van. Overschrijding van de levertermijn geeft Klant geen recht op schadevergoeding.

7.2. Klant heeft in geval van overschrijding van de overeengekomen levertijd evenmin recht op ontbinding van de overeenkomst, tenzij de overschrijding van de levertijd zodanig is dat van Klant in redelijkheid niet kan worden verlangd dat (het betreffende gedeelte van) de overeenkomst in stand blijft.


Artikel 8: bezorg- of leveringskosten

8.1. Klant is gehouden om de transport- en bezorgkosten te voldoen. CJ zal de hoogte van deze kosten bij de bestelling aan Klant kenbaar maken.


Artikel 9: betaling

9.1. Klant is direct na het plaatsen van zijn bestelling gehouden om het door hem verschuldigde bedrag aan CJ te voldoen. De bevestiging van de bestelling door CJ dient tevens als factuur.

9.2. Klant dient het door hem verschuldigde bedrag zonder korting of compensatie uiterlijk binnen veertien dagen na de datum van het plaatsen van de bestelling te voldoen.

9.3. Klant kan betalen door gebruik te maken van één van de betaalmethoden aangeboden tijdens het bestelproces. Aan de bestelling van Klant kunnen nadere (betalings-/ bestel-)voorwaarden worden gesteld. Bij betaling per bank geldt als datum van betaling de datum van creditering van de bankrekening van CJ.

9.4. Indien Klant een opleiding start op basis van een abonnement, is het dwingend recht van toepassing. De Klant heeft 14 dagen bedenktijd, of als de eerste les gestart is, binnen dit termijn. Na het bedenktermijn is het abonnement bindend, ook indien Klant tussentijds stopt met de opleiding, of lesdagen mist. Klant heeft geen recht op restitutie na het wettelijk bedenktermijn,

9.5. Indien Klant niet binnen de hiervoor genoemde betalingstermijn voor betaling van het volledige door hem verschuldigde bedrag heeft zorggedragen, is Klant van rechtswege in verzuim zonder dat daarvoor een ingebrekestelling of sommatie is vereist. In dat geval is Klant vanaf het moment van intreden van verzuim vertragingsrente ad 1% per maand, of gedeelte van een maand, over het onbetaald gebleven door Klant verschuldigde bedrag verschuldigd tot aan de dag der algehele voldoening. Ten aanzien van de buitengerechte lijke kosten geldt het volgende:

    a. voor zover de Klant niet handelde in de uitoefening van een beroep of bedrijf, maakt CJ aanspraak op een bedrag gelijk aan de wettelijk maximaal toegestane vergoeding terzake buitengerechtelijke     incassokosten, zoals bepaald in en wordt berekend conform het Besluit Vergoeding voor Buitengerechtelijke Incassokosten, voor zover het openstaande bedrag – na het intreden van het verzuim – niet     alsnog na aanmaning binnen veertien dagen gerekend vanaf de dag liggende na de dag van aanmaning door opdrachtnemer wordt voldaan;

9.6. b. voor zover de Klant handelde in de uitoefening van een beroep of bedrijf, maakt CJ aanspraak op vergoeding van de buitengerechtelijke (incasso)kosten, welke kosten in dat geval, in afwijking van artikel 6:96 lid 4 BW en in afwijking van het Besluit Vergoeding voor Buiten gerechtelijke Incassokosten, reeds nu voor alsdan worden vastgesteld op een bedrag gelijk aan 15% van de totaal openstaande hoofdsom met een minimum van € 75,00 voor iedere gedeeltelijk of volledig onbetaald gelaten factuur.

9.7. Klant is over de gemaakte incassokosten de hiervoor in lid 4 genoemde contractuele of wettelijke rente verschuldigd.

9.8. Als Klant niet tijdig, of niet volledig betaalt, heeft CJ bovendien het recht om de betreffende overeenkomst en eventuele daarmee samenhangende overeenkomsten op te schorten, dan wel te ontbinden, zulks onverminderd het recht van CJ om aanspraak te maken op vergoeding van de door haar geleden schade.

9.9. Klant heeft een bedenktijd van 14 dagen. Na deze 14 dagen is de overeenkomst bindend. Indien de Klant haar overeenkomst binnen 14 dagen stop zet, zal eventuele betalingen aan CJ, teruggestort worden binnen 4 weken.


Artikel 10: garanties

10.1. CJ staat er voor in dat de aan Klant verkochte en geleverde goederen bij aflevering voldoen aan de ten aanzien van die goederen redelijkerwijs te stellen gebruikseisen.

10.2. Onverminderd het in dit artikel bepaalde, kan er geen sprake zijn van garantie indien de slijtage aan de goederen als normaal kan worden beschouwd en verder in de volgende gevallen:

- indien er veranderingen in of aan de goederen zijn aangebracht, waaronder begrepen reparaties die niet met toestemming van CJ zijn verricht;

- indien gebreken aan de goederen het gevolg zijn van niet met de bestemming corresponderend of onoordeelkundig gebruik;

- indien beschadiging aan de goederen is ontstaan door opzet, grove schuld, onachtzaamheid of nalatigheid aan de zijde van Klant.


Artikel 11: melden gebreken binnen 5 werkdagen

11.1. Klant dient de door CJ geleverde zaken bij aflevering, of zo spoedig mogelijk daarna, te (laten) onderzoeken. Hierbij dient Klant in het bijzonder na te gaan of het geleverde aan de overeenkomst beantwoordt, te weten: of de juiste zaken zijn geleverd, of de afgeleverde zaken wat betreft kwantiteit overeenstemmen met het overeengekomene en of de afgeleverde zaken voldoen aan de kwaliteitseisen of, indien deze ontbreken, aan de eisen die gesteld mogen worden voor normaal gebruik en/of handelsdoeleinden.

11.2. Zichtbare gebreken of tekorten dienen door Klant binnen vijf (5) werkdagen na levering schriftelijk aan CJ te worden gemeld.

11.3. Niet zichtbare gebreken dienen door Klant binnen vijf (5) werkdagen na ontdekking, doch uiterlijk binnen een maand na levering aan CJ schriftelijk te worden gemeld.

11.4. Indien Klant een klacht terecht heeft geuit, heeft CJ de keuze het afgekeurde product voor rekening van CJ te vervangen, hetzij Klant te crediteren voor een bedrag gelijk aan de door Klant verschuldigde prijs voor het afgekeurde product. CJ is in dit geval niet gehouden om enige door de Klant geleden schade te vergoeden.

11.5. Indien Klant binnen de hiervoor genoemde termijn(en) geen melding van enige gebreken heeft gemaakt, wordt de levering geacht volledig en correct te zijn uitgevoerd. Alsdan hebben reclamaties van welke aard dan ook geen enkele waarde en geen enkel rechtsgevolg en worden zij niet meer door CJ in behandeling genomen.

11.6. Reclamaties geven Klant geen recht om betaling van een factuur op te schorten, tenzij CJ daarmee uitdrukkelijk schriftelijk instemt.

11.7. CJ behoudt zich het recht voor om geretourneerde of teruggebrachte goederen te weigeren of om slechts een gedeelte van het reeds betaalde bedrag te retourneren, wanneer het vermoeden bestaat dat de goederen reeds zijn geopend, gebruikt of door de schuld van Klant zijn beschadigd. CJ heeft in dat geval het recht om de waardevermindering van het product als gevolg van deze schade op het aan Klant terug te betalen bedrag in mindering te brengen.


Artikel 12. eigendomsvoorbehoud

12.1. Alle door CJ geleverde goederen blijven haar eigendom tot het moment van volledige betaling van al haar vorderingen, uit welken hoofde dan ook, vermeerderd met eventueel daarover verschuldigde rente en kosten.

12.2. Zolang geen volledige betaling heeft plaatsgevonden en Klant in verzuim is c.q. CJ goede grond heeft te vrezen dat Klant in verzuim zal geraken, kan CJ, zonder voorafgaande ingebrekestelling, de geleverde goederen onverwijld terugvorderen. Klant verleent CJ de bevoegdheid daartoe zijn terreinen en gebouwen te betreden.

12.3. Het risico voor de goederen waarop ingevolge lid 1 van dit artikel een eigendomsvoorbehoud rust, ligt na levering bij Klant. Deze is verplicht de bedoelde goederen afdoende te verzekeren, in ieder geval tegen risico’s van diefstal, beschadiging en tenietgaan. Het is Klant niet toegestaan de eventuele aanspraken op zijn verzekeraar uit hoofde van verzekering als bedoeld in dit lid aan derden te doen dienen. Uitkeringen terzake van schade en verlies van de in dit artikel bedoelde goederen treden in de plaats van de betrokken goederen.

12.4. Klant is gehouden om eenieder die op door CJ geleverde goederen, vallend onder het eigendomsvoorbehoud van CJ, beslag wil leggen, danwel in geval van bewind of faillissement van Klant zelf aan diens curator of bewindvoerder terstond schriftelijk mede te delen, met afschrift daarvan aan CJ, dat CJ eigenaar van de geleverde goederen is gebleven, zulks op straffe van verbeurte van een direct opeisbare en niet voor rechterlijke matiging vatbare boete ter hoogte van € 5.000,- of, indien hoger, van het oorspronkelijke factuurbedrag van de goederen. De boete geldt naast een eventuele verplichting tot schadevergoeding.


Artikel 13: aansprakelijkheid

13.1. De aansprakelijkheid van CJ ten opzichte van Klant, uit welken hoofde dan ook, per gebeurtenis (waarbij een samenhangende reeks gebeurtenissen als één gebeurtenis geldt) is beperkt tot het aankoopbedrag van het betreffende product of Abonnement.

13.2. CJ is nooit aansprakelijk voor indirecte schade van Klant of derden (waaronder begrepen gevolgschade, gederfde omzet en winst, verlies van gegevens en immateriële schade), verband houdend met of voortvloeiend uit de overeenkomst of het gebruik van de door Klant bestelde goederen.

13.3. CJ is niet aansprakelijk voor het niet of onvoldoende functioneren van de website, de telecommunicatie infrastructuur en/of overige fouten in de communicatie of mogelijke gevolgen hiervan. De inhoud van de website van CJ alsmede de inhoud van alle andere uitingen van CJ op internet is met de grootste zorgvuldigheid samengesteld. CJ kan echter geen garanties geven met betrekking tot de aard, juistheid of inhoud van die informatie. CJ is dan ook niet aansprakelijk voor veel voorkomende fouten, onjuistheden, misverstanden, vertragingen of niet duidelijk overkomen van bestellingen en mededelingen ten gevolge van het gebruik van internet of enig ander (elektronisch) communicatiemiddel in het verkeer tussen Klant en CJ, dan wel voor de gevolgen van het gebruik van de betreffende informatie. CJ sluit voorts iedere aansprakelijkheid uit ten aanzien van het door haar gegeven adviezen en antwoorden op vragen, behalve in geval van opzet of grove schuld aan de zijde van CJ.


Artikel 14: overmacht

14.1. CJ is niet gehouden tot het nakomen van een of meer verplichtingen, als zij daartoe verhinderd is als gevolg van overmacht. Onder overmacht wordt verstaan een niet- toerekenbare tekortkoming van ingeschakelde derden of toeleveranciers, alsmede iedere situatie waarop CJ feitelijk geen (beslissende) controle kan uitoefenen.

14.2. Als CJ door overmacht een overeenkomst, geheel of gedeeltelijk tijdelijk niet kan nakomen, zal CJ in overleg met de Klant de nakoming van de overeenkomst uitstellen.


Artikel 15: privacy

15.1 CJ respecteert de privacy van alle bezoekers van haar website en draagt er zorg voor dat persoonsgegevens vertrouwelijk worden behandeld. SJ hanteert een privacy reglement dat te vinden is op haar website https://centrumjasmijn.nl/privacy-policy De persoonsgegevens zullen alleen gebruikt worden voor het volledig afhandelen van de bestelling. Voor het gebruik van persoonsgegevens van de Klant voor eventuele andere doeleinden zal eerst voorafgaande toestemming worden gevraagd.

15.2. Persoonsgegevens zullen door CJ niet worden verstrekt aan derden die niet gelieerd zijn aan CJ, behoudens indien hiervoor expliciete toestemming is gegeven door Klant of indien dit noodzakelijk is in verband met het nakomen van haar verplichtingen of wettelijke eisen.

15.3. De website kan advertenties van derden of koppelingen naar andere websites bevatten. Op het privacybeleid van deze derden of hun sites heeft CJ geen invloed. CJ is daarvoor dan ook niet verantwoordelijk.



Artikel 16: ontbinding

16.1. CJ is, onverminderd het recht van CJ om volledige schadevergoeding te vorderen, bevoegd de nakoming van haar verplichtingen op te schorten en/of de overeen komst te ontbinden indien:

    - de Klant de verplichtingen uit de overeenkomst niet of niet volledig nakomt; - na het sluiten van de overeenkomst aan CJ ter kennis gekomen omstandigheden CJ goede grond geven om te vrezen dat de     Klant niet aan zijn verplichtingen zal voldoen;

    - CJ de Klant bij het sluiten van de overeenkomst gevraagd heeft zekerheid te stellen voor de nakoming en deze zekerheid uitblijft dan wel onvoldoende is;

    - de Klant in staat van faillissement wordt verklaard of op de Klant de toepassing van de Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen van toepassing wordt verklaard.

16.2. Voorts is CJ bevoegd de overeenkomst te ontbinden indien er zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat ongewijzigde nakoming van de overeenkomst onmogelijk of naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid niet langer van CJ kan worden gevergd.

16.3. Indien de overeenkomst wordt ontbonden zijn alle vorderingen op Klant onmiddellijk opeisbaar.


Artikel 17: herroepingsrecht consumenten

17.1. Klant (consument) heeft bij de aankoop van goederen de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden (herroepingsrecht) gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door Klant (consument).

17.2. Tijdens de bedenktijd zal Klant (consument) zorgvuldig omgaan met de goederen en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan CJ retourneren, conform de door de CJ verstrekte redelijke en duidelijke instructies. De kosten voor een retourzending komen voor rekening van Klant (consument).

17.3. Indien CJ niet binnen 30 (30) dagen, te rekenen vanaf de dag waarop Klant (die consument is) zijn bestelling bij CJ heeft gedaan, voor levering van de

bestelde goederen zorg heeft gedragen, verkeert CJ van rechtswege in verzuim en is Klant (consument) gerechtigd om de overeenkomst met CJ te ontbinden.

17.4. De hiervoor in lid 3 genoemde bevoegdheid heeft Klant (consument) niet voor zover CJ met Klant (consument) een andere leveringstermijn is overeenkomen of voor zover de vertraging in de levering CJ niet kan worden toegerekend of nakoming niet reeds blijvend onmogelijk is.

17.5. Indien nakoming blijvend onmogelijk is doordat de gekochte zaak niet beschikbaar is, moet Klant (consument) daarvan zo spoedig mogelijk worden kennis gegeven en heeft Klant (consument) recht op teruggave van het door hem aan CJ betaalde bedrag. CJ zal deze betaling binnen dertig (30) dagen nadat CJ Klant (consument) in kennis heeft gesteld van de onmogelijkheid om te leveren aan Klant terugbetalen.


Artikel 18: auteursrecht en intellectueel eigendomsrecht

Alle teksten, documenten en afbeeldingen, foto’s en logo’s die door CJ in het kader van het Abonnement aan Klant ter beschikking worden gesteld zijn wettelijk beschermd en het is de Klant verboden om zonder uitdrukkelijke voorafgaande toestemming van CJ deze te gebruiken voor andere doeleinden dan waarvoor het Abonnement is aangegaan, dan wel te verveelvoudigen of te verspreiden.


Artikel 19: toepasselijk recht en forumkeuze

19.1. Op alle opdrachten en overeenkomsten die CJ met Klant aangaat is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag is uitgesloten.

19.2. Alle geschillen die voortvloeien uit of samenhangen met een rechtsverhouding tussen partijen waarop deze Algemene Voorwaarden van toepassing zijn, zullen in bij uitsluiting worden beslecht door de rechtbank te Zeeland – West- Brabant.


Deze algemene voorwaarden zijn door Centrum Jasmijn voor het sluiten van de overeen- komst aan Klant ter hand gesteld door middel van het bieden van een mogelijkheid tot downloaden en opslaan in het bestelproces. Deze voorwaarden liggen voorts ter inzage op het kantoor van Centrum Jasmijn en worden op eerste verzoek kosteloos aan Klant toegezonden. Op internet zijn zij te vinden op www.centrumjasmijn.nl.

Bekijk gegevens
- +
Uitverkocht